Do premiery PlayStation 5 zostało już raptem 10 dni i spora część graczy coraz bardziej denerwuje się, czekając na potwierdzenie wysyłki swojego zamówienia przedpremierowego, zwłaszcza, że wg. Sony nie ma co spodziewać się na razie konsol na półkach sklepów (które u nas i tak dodatkowo zamknęli). Więcej przeczytacie w dwóch wcześniejszych wpisach:
-  Sony potwierdza - nie będzie konsol na półkach w dniu premiery!
-

W minionych dniach osoby które zamówiły konsolę w X-kom, zaczęły dostawać informację o tym, że ich zamówienie nie zostanie zrealizowane. Powód? Podobno cała partia która trafiła do firmy, posiada... uszkodzone płyty główne. Brzmi nieprawdopodobnie? Bo tak jest. Sklep, który nie jest oficjalnym partnerem Sony przy okazji tej premiery przyznał potem w oficjalnym komunikacie, że tak naprawdę X-kom nie otrzymał ani jednej sztuki konsol na premierę i dla tego zamówienia są anulowane, a historia o uszkodzeniach to bajeczka. Wygląda więc, że kreatywny pracownik chciał PRowo załagodzić sprawę i żeby zamiast przyznać się do problemów sklepu, postanowił zrzucić winę na Sony, aby chronić honoru firmy.

Co ciekawe, cała plotka może mieć źródło w recenzji PS5 od Antywebu, który właśnie na taki problem natrafił - konsola mogła jednak zostać uszkodzona przez nieuwagę kuriera, więc nie można tego uznać za wadę fabryczną, poza tym mimo wszystko działała, tylko czasem się wieszała. X-kom później przyznał:

Teraz wiemy, że pracownik x-kom popełnił błąd, informując o wadzie płyty głównej w PlayStation 5. (...) Nie otrzymaliśmy ani jednego egzemplarza PS5, a tym bardziej z niedziałającą płytą główną.– X-kom


Żeby było jeszcze śmieszniej, jako rekompensatę, X-kom zaproponował... zniżkę na zakup komputera gamingowego. WTF.

Z dobrych wiadomości - MediaMarkt, które miało chyba największą pulę konsol i Polski odział PlayStation oficjalnie wspominał, że mają preordery obiecał, że każde zamówienie zostanie zrealizowane, a konsole są już w magazynie. To samo dotyczy zresztą Xbox Series X|S, ale akurat tej konsoli raczej nie zabraknie (chociaż osoby które zamówiły konsolę poza Media może z braku PS5 przejdą do konkurencji...).


Podobną wiadomość wstawił też MediaExpert:

Miejmy nadzieję, że obie firmy nie naciągały faktów :)

Jeśli więc zamawialiście w jednym z tych dwóch sklepów, możecie spać spokojnie. W innym przypadku - trzymamy za was kciuki!